Pentru mentinerea in conditii bune de functionare a centralei termice va rugam sa respectati instructiunile de utilizare si intretinere prezentate in “Manualul tehnic”. Nerespectarea acestora atrage exclusiv culpa si raspunderea Dumneavoastra.

PENTRU A BENEFICIA DE GARANTIE COMERCIALA UTILIZATORUL FINAL TREBUIE SA INDEPLINEASCA OBLIGATORIU TOATE CONDITIILE PRECIZATE MAI JOS.

Punerea in functiune, verificarile tehnice periodice si service-ul in perioada de garantie pentru centrala termica se va realiza de catre firma service autorizata (SAT), recunoscuta de KÖBER SRL DUMBRAVA ROSIE SUCURSALA VADURI.

1. RECOMANDARI SI CONDITII DE UTILIZARE
Echipamentul dumneavoastra a fost testat si avizat in conformitate cu standardele europene in vigoare. Pentru prevenirea aparitiei oricarui tip de probleme, va recomandam ca inainte de folosire si pe toata durata de viata a echipamentului sa respectati cu strictete prevederile si instructiunile de exploatare mentionate in documentatia furnizata impreuna cu acesta.
Pentru a putea sa beneficiati de avantajele oferite de garantia comerciala, atat la punerea in functiune, cat si pentru orice fel de interventii, trebuie sa apelati numai la Societatile de Asistenta Tehnica (SAT) autorizate de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri. In cazul nerespectarii acestor prevederi, produsul isi va pierde garantia.
Conform prescriptiilor tehnice ISCIR (PT-A1), dupa perioada de functionare de 2 ani, este obligatorie autorizarea instalarii si functionarii echipamentelor consumatoare de combustibili gazosi, din punct de vedere legal, numai cu o societate autorizata ISCIR.
Garantia comerciala a produsului este valabila numai daca conditiile legale de functionare sunt indeplinite, verificate si confirmate prin procedurile specifice ISCIR (PT-A1), de catre o societate de service autorizata.
Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri, prin Societatile de Asistenta Tehnica (SAT) autorizate, asigura efectuarea activitatilor de service atat in perioada de garantie comerciala, cat si in postgarantie, pe toata durata de utilizare a echipamentului, cu conditia respectarii prescriptiilor prezentului Certificat de Garantie, prescriptii in conformitate cu legile in vigoare.
2. CONDITII DE ACORDARE A GARANTIEI COMERCIALE
2.1. Termenul total de garantie standard acordat de producator este precizat pe prima pagina a certificatului.
ATENTIE! INTRE DATA FACTURII SI DATA PUNERII IN FUNCTIUNE EXISTA O PERIOADA DE GRATIE DE CEL MULT 3 LUNI DE ZILE. ZILELE CARE DEPASESC ACEASTA PERIOADA DE GRATIE SE SCAD DIN TERMENUL TOTAL DE GARANTIE COMERCIALA.
2.2. Pentru validarea garantiei comerciale, beneficiarul va solicita proba de functionare si punerea in functiune conform prevederilor prezentului certificat. Perioada totala de garantie comerciala se deruleaza de la data facturii de achizitie corelata cu data punerii in functiune. Daca punerea in functiune nu se realizeaza in perioada de gratie, perioada totala de garantie comerciala se reduce in mod corespunzator.
2.3. Conform OUG 140/2021, la achizitionarea echipamentului, clientul are obligatia sa verifice integritatea produsului, aspectul exterior si prezenta in ambalaj a accesoriilor prevazute la vanzare, inainte de semnarea acestui certificat de garantie, vanzatorul are obligatia de a explica modul de instalare, utilizare si intretinere a echipamentului furnizat. Orice reclamatie ulterioara referitoare la lipsa de conformitate din punct de vedere estetic sau de integritate exterioara si care ar fi putut fi sesizata la cumparare, nu va fi luata in considerare.
2.4. Pentru ca echipamentul sa beneficieze de garantie comerciala, racordarea la gaz trebuie realizata de o societate autorizata de ANRE, iar instalarea si montajul trebuie realizate conform normativelor in vigoare, de o firma autorizata ISCIR.
2.5. Este obligatorie realizarea unei verificari tehnice periodice (VTP) la fiecare 2 ani de functionare (conform ISCIR PT-A1).
Pentru pastrarea conditiilor de acordare a garantiei comerciale, pe toata durata termenului de garantie standard, sau extins daca exista, pe langa verificarea tehnica periodica obligatorie (VTP prin legislatia specifica ISCIR (VTP), este obligatorie si efectuarea reviziilor tehnice periodice ANUALE (VTA) prin intermediul Societatilor de Asistenta Tehnica (SAT) autorizate de catre Köber S.R.L. Revizia anuala a centralei si a instalatiei Dumneavoastra, precum si lucrarile de intretinere preventiva vor asigura o functionare corecta a echipamentelor si va ajuta sa evitati situatii neplacute si neacoperite de garantie.
2.6 VTP-ul la 2 ani si VTA-ul anual, se fac pe cheltuiala utilizatorului final si constau intr-un set de verificari tehnico-functionale ale echipamentului precum si in curatarea filtrelor de protectie si inlocuirea unor componente supuse la uzura normala de functionare (o-ringuri, garnituri, perna de aer in vasul de expansie). Setul de verificari tehnico-functionale este indicat detaliat de catre Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri, in calitate de producator, in Manualele Service adresate Societatilor de Asistenta Tehnica (SAT) autorizate conform legislatiei in vigoare si ageate de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri, precum si in mod succint in Manualul de utilizare.
Pentru pastrarea garantiei, pe intreaga perioada de garantie comerciala (standard, cat si extinsa daca exista), este obligatoriu ca VTP-ul la 2 ani si VTA-ul anual sa se efectueze cu una dintre Societatile de Asistenta Tehnica (SAT) autorizate conform legislatiei in vigoare si ageate de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri. In anul in care se efectueaza VTP nu este necesara efectuarea VTA-ului!
ATENTIE! Nerealizarea VTA-ului anual si a VTP-ului la fiecare 2 ani de functionare, pe toata durata termenului de garantie comerciala acordata, duce la limitarea termenului total al garantiei comerciale (standard, cat si cea extinsa daca exista), la termenul de garantie legala de 2 ani de zile.
2.7. Pe toata durata de garantie comerciala orice lipsa de conformitate trebuie reclamata imediat dupa aparitie Societatii de Asistenta Tehnica (SAT). Constatarea defectiunii si interventia in garantie trebuie facute de catre una din Societatile de Asistenta Tehnica (SAT) autorizate de catre Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri, mentionate in lista anexata prezentului certificat. Constatarea se va face numai la locul de functionare, cu produsul nedemontat, pentru a se putea verifica conditiile de utilizare.
2.8. La aparitia si reclamarea unei lipse de conformitate in perioada de garantie comerciala, SAT-ul agreat va asigura interventia pentru verificarea neconformitatii si luarea masurilor reparatorii in termen de maximum 48 de ore de la data inregistrarii solicitarii. Masurile reparatorii vor fi stabilite numai de reprezentantii societatilor autorizate de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri. In situatia in care masura reparatorie nu poate fi luata pe loc, termenul maxim de rezolvare conform legii este de 15 zile. Decizia de inlocuire a produsului se poate lua numai de reprezentantii autorizati Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri si doar daca nu este disproportionala in raport cu orice alta masura reparatorie.
2.9. In situatia in care se constata ca lipsa de conformitate reclamata nu este reala beneficiarul va suporta integral manopera de constatare si cheltuielile de deplasare, in conformitate cu tarifele practicate de SAT.
2.10. In situatia in care se constata ca lipsa de conformitate reclamata se datoreaza unei exploatari sau intretineri incorecte a echipamentului, beneficiarul va suporta integral atat contravaloarea pieselor inlocuite, cat si manopera de constatare, reparatie si cheltuielile de deplasare, in conformitate cu tarifele practicate de SAT.
2.11. Durata perioadei de garantie comerciale se prelungeste cu termenul scurs de la data reclamatiei pana la data repunerii in functiune a echipamentului, mentionandu-se acest fapt in prezentul certificat de garantie.
2.12. Declaram pe proprie raspundere ca produsul corespunde documentatiei de executie a producatorului si standardelor europene, conform buletinelor de incercari emise de laboratoarele autorizate UE.
3. PUNEREA IN FUNCTIUNE
3.1. Punerea in functiune a echipamentului se va face exclusiv de catre una dintre Societatile de Asistenta Tehnica (SAT) autorizate de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri. Daca la punerea in functiune, Societatea de Asistenta Tehnica autorizata de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri, constata ca sigiliile aplicate de producator sunt distruse sau indepartate, ca urmare a interventiei persoanelor neautorizate in centrala, posibilele defecte identificate cu ocazia PIF este posibil sa nu fie acoperite de garantie.
Pentru punerea in functiune, SAT va aplica si respecta intocmai instructiunile producatorului, prescriptiile tehnice ISCIR si normativele legale in vigoare la data respectiva. Punerea in functiune este gratuita, fiind asigurata de producator (inclusiv costurile de deplasare).
3.2. In vederea punerii in functiune, precum si a eliberarii autorizatiei de functionare, beneficiarul are obligatia sa prezinte urmatoarele documente: documentatia tehnica a echipamentului, factura si prezentul certificat in original, proiectele instalatiilor de gaz si hidraulice, documentele ce dovedesc legalitatea instalarii si utilizarii echipamentului, procesele verbale de receptie a lucrarilor adiacente: gaz, apa, electricitate.

3.3. Pentru realizarea punerii in functiune si acordarea garantiei comerciale, trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
Centrala termica trebuie sa fie corect instalata si racordata la instalatiile conexe, a caror calitate trebuie sa fie la nivelul indicatiilor din ‘’Manualul Tehnic’ care insoteste centrala, precum si a indicatiilor precizate in continuare:
a) Locul de instalare a echipamentului trebuie sa nu fie supus inghetului sau intemperiilor vremii. Defectarea elementelor componente ca urmare a acestor cauze nu este acoperita de garantie;
b) Admisia aerului de ardere – evacuare gazelor arse:
– kitul de evacuare gaze arse, pentru versiunile cu tiraj fortat care NU functioneaza in condensare, trebuie sa fie inclinat in jos catre exterior, cu o panta de 3%;
– centralele termice cu tiraj fortat pot fi instalate in incaperi cu volum mai mic decat cel prevazut in art. 8.2 din Normele tehnice pentru instalatiile de alimentare cu gaz, cu conditia respectarii celorlalte prevederi ale acestor norme.
– Cosul de fum pentru versiunile cu camera de ardere deschisa trebuie sa aiba un tiraj corespunzator si trebuie executat conform normelor tehnice in vigoare. Camera centralei trebuie sa fie obligatoriu ventilata corespunzator si sa fie prevazuta cu o priza de aer proaspat cu o suprafata de min 100 cm2;
– Aerul de ardere nu trebuie sa contina: clor, amoniac, agenti alcalini, hidrocarburi halogenate, freon, particule gips-carton, scame, murdarie sau praf; altfel poate sa apara deteriorarea schimbatorului de caldura. Centrala termica nu trebuie sa fie instalata in mediu cu praf, vapori, condens sau cu temperaturi ale mediului ambient mai mari de +50°C;
-Instalarea centralei in apropierea unei piscine, a unei masini de spalat sau spalatorie, poate duce la contaminarea aerului de ardere cu acesti compusi si la deteriorarea schimbatorului de caldura.
c) instalatia electrica la care se conecteaza centrala trebuie sa asigure o tensiune stabila de 230 VAC +10%/-15%, o frecventa de 50 Hz, iar conectarea sa se realizeze cu respectarea polarității Faza-Nul. Orice defectiune datorata unei supratensiuni in afara domeniului 230 VAC
+10%/-15% , nu este acoperita de garantie!
– rezistenta de dispersie a prizei de pamant (impamantarea) trebuie sa fie in conformitate cu normele in vigoare (max 4 Ohm, iar nulul de lucru nu trebuie sa aiba curent rezidual);
– se recomanda alimentarea centralei dintr-un circuit electric separat, prevazut cu sigurante cu protectie diferentiala de 30 mA;
d) alimentarea cu gaz:
– pe racordul de alimentare cu gaz trebuie montat un regulator de presiune cu filtru pentru impuritati, care sa asigure un debit si o presiune intre limitele specificate in documentatia tehnica a echipamentului;
– se recomanda izolarea electrica a bransamentului de gaz prin montarea unei piese electroizolante (conform art. 6.55 din Normele tehnice pentru proiectarea si executia sistemelor de alimentare cu gaze naturale);
– NU se admite racordarea centralelor termice la butelii de tip aragaz/butelii de capacitate mare, neautorizate si umplute/reumplute cu combustibili/amestecuri de combustibili de calitate inferioara, sau racordarea la instalatii de alimentare cu gaz natural prin intermediul racordurilor flexibile neconforme cu normativele in vigoare si aprobate de ANRG.
– Se admite punerea in functiune a centralelor termice pentru functionarea pe tip de gaz G31-propan, prin intermediul Societatilor de Asistenta Tehnica (SAT), doar daca instalatia de distributie gaze respecta cerintele legale si este autorizata ISCIR. Inainte de punerea in functiune, SAT are obligatia: de a verifica daca instalatia de gaz este autorizata ISCIR; de a efectua operatiunile specifice de inlocuire a duzelor de gaz-G20 (GN) cu duze de gaz G31(PROPAN) furnizate de KOBER SRL, acolo unde se impune acest aspect si de a efectua reglajele specifice ale vanei de gaz.
– In cazul aparitiei unei defectiuni la o centrala instalata pe G31(PROPAN), SAT are obligatia de a solicita clientului prezentarea Certificatului de conformitate a combustibilului utilizat la momentul aparitiei defectiunii. Producatorul isi rezerva dreptul de a refuza decontarea in garantie a respectivei defectiuni si poate merge pana la anularea garantiei produsului, daca clientul nu detine Certificat de conformitate pentru combustibilul utilizat si/sau daca pe Certificatul de conformitate nu este precizat in clar tipul de gaz G31-Propan. Pentru evaluarea si incadrarea defectului in garantie SAT va tine cont si de limitele de garantie precizate la art. 4.1.8 g).
– Gazul de ardere trebuie sa aiba continutul de sulf in limitele standardului European in vigoare: 30 mg/m3, altfel poate sa apara deteriorarea schimbatorului de caldura.
e) Instalatia de incalzire si producere apa calda menajera va fi realizata de o firma autorizata in acest domeniu, cu respectarea normativelor in vigoare si a specificatiilor din Manualul Tehnic.
ATENTIE! Pe circuitul de producere apa calda menajera se va instala obligatoriu filtru dedurizator al apei de intrare si filtru Y (cu sita) pentru retinerea eventualelor impuritati mecanice ale apei care intra in centrala termica. Pe circuitul de termoficare, pe returul instalatiei, este obligatorie instalarea filtrelor de protectie: filtru mecanic pentru retinerea impuritatilor si filtru antimagnetita pentru retinerea impuritatilor metalice fine, care in mod normal nu pot fi retinute de filtrul mecanic si care sunt antrenate mai departe in interiorul circuitului hidraulic al centralei, provocand defectiuni ale componentelor termo-hidraulice.
ATENTIE! Apa utilizata pentru instalatia de incalzire si cea de producere apa calda menajera trebuie sa respecte cerintele Legii nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile.
• Pentru producerea apei calde menajere debitul minim de alimentare trebuie sa fie cca 3 l/min, iar debitul maxim de alimentare nu trebuie sa depaseasca 8 l/min. Pentru confort in exploatarea apei calde menajere (pornire fara intermitente; stabilitate in temperatura; atingerea temperaturii tinta stabilite de pe panoul de comanda), recomandam utilizarea centralei la un debit maxim de 7-8 l/min.
• PH-ul apei trebuie sa se incadreze in urmatoarele limite: 7 • Duritatea apei trebuie sa se incadreze in limitele: 5°F

<15°F (grade franceze), echivalentul a 50 mg CaCO3 sau o cantitate echivalenta de alte saruri de Ca si Mg);
• Continutul de clor rezidual liber maxim admis de 0,5 mg/l si nivelul de cloruri maxim admise de250ppm.
ATENTIE! Pentru circuitul de producere apa calda menajera NU se admit presiuni de alimentare cu apa mai mari de 5 bar. Se recomanda distanta de minimum 6 m de la centrala si pana la primul consumator de apa calda menajera. Se interzice montarea de supape unisens pe circuitul de alimentare cu apa rece!
ATENTIE! Nu este acoperita de garantie umplerea instalatiei de incalzire cu agenti antiinghet (antigel)!
ATENTIE! Instalatia hidraulica la care este racordata centrala termica (incalzire si producere de apa calda menajera) trebuie sa fie:
•dimensionata si executata corect, conform unui proiect de specialitate si a normativelor si prescriptiilor tehnice in vigoare. ATENTIE! Centrala este echipata cu un vas de expansiune de capacitate-7l si o presiune de incarcare de 1bar, dimensionat pentru instalatii de incalzire cu un volum de apa maxim=100l, in urmatoarele conditii de exploatare pe circuitul de CH: Temp.max=90 grade C; presiune min. =0,8 bar; presiune max.=3 bar.
Inainte de montarea centralei, verificati daca acest volum este suficient. Daca nu, trebuie instalat pe partea de aspiratie a pompei, un vas de expansiune suplimentar.
•umpluta corect si complet aerisita, cu probele de presiune la rece efectuate. ATENTIE! Neaerisirea corecta a instalatiei poate duce la deterioarea iremediabila a schimbatorului de caldura primar!
•spalata de orice fel de impuritati inainte de racordarea centralei termice si protejata prin montarea filtrelor pe instalatie. Spalarea instalatiei (noi sau vechi), este obligatoriu a fi efectuara prin intermediul firmelor de service autorizate si agreate de KOBER SRL odata cu punerea in functiune. Centrala trebuie ferita de incluziunea de impuritati: praf din constructii, nisip, pulberi de cupru, grasimi etc.precum si de stropii de sudura, zgura. In oricare dintre aceste cazuri, instalatia trebuie obligatoriu spalata bine cu apa curata, amestecata cu un agent de curatire. ATENTIE! Prezenta namolului negru (magnetita – Fe3O4) / namolului rosu (Fe2O3) / depozitelor de calcar in interiorul schimbatorului primar sau secundar al centralei inseamna ca nu au fost indeplinite masurile standard de prevenire indicate in Manualul de Utilizare care a insotit produsul la achizitie. Acestea sunt cauze ale pierderii garantiei comerciale (vedeti si 4.1.8; 4.1.9)!

Prezenta depozitelor masive de zgura / oxizi pe exteriorul recuperatorului de caldura sau pe circuitul de evacuare a condensului, inseamna ca nu au fost indeplinite masurile standard de prevenire indicate in Manualul de Utilizare care a insotit produsul la achizitie. Acestea sunt cauze ale pierderii garantiei comerciale (vedeti si 4.1.8; 4.1.9)!
ATENTIE! La punerea in functie, personalul autorizat si agreat de KOBER SRL, trebuie sa verifice starea de functionare a pompei si daca este cazul sa o deblocheze prin procedura indicata in Manualul Service. Blocarea pompei de apa, aparuta ulterior punerii in functie se datoreaza impuritatilor prezente in instalatia de termoficare, ca rezultat a neindeplinirii masurile standard de prevenire (curatare/spalare instalatie; instalare filtre), asa cum sunt ele indicate in Manualul de Utilizare care a insotit produsul la achizitie. Acestea sunt cauze ale pierderii garantiei comerciale (vedeti si 3.3.e; 4.1.8; 4.1.9)!

ATENTIE! Nu se admite modificarea centralei pentru functionarea pe alta schema hidraulica decat cea pentru care a fost proiectata si executata.
3.4. Punerea in functiune a echipamentului va fi realizata de SAT autorizata, in prezenta obligatorie a beneficiarului.
3.5 Punerea in functiune a centralei termice se face numai dupa ce circuitele exterioare ale circuitului de incalzire si circuitul de producere apa calda menajera au fost complet terminate si testate corespunzator de catre instalator, iar centrala a fost racordata la apa, gaz, electricitate si evacuare gaze arse. Daca nu sunt indeplinite aceste cerinte, precum si conditiile precizate la capitolul 3.3 , reprezentantul SAT are obligatia sa specifice in procesul verbal de punere in functiune deficientele care impiedica functionarea centralei la parametri proiectati si in conditii corespunzatoare de securitate si de A NU PUNE IN FUNCTIUNE centrala termica decat dupa remedierea sau inlaturarea acestora.Daca toate conditiile sunt indeplinite, SAT va intocmi un proces verbal de punere in functiune, care va fi semnat si de reprezentantii beneficiarului.Imediat dupa punerea in functiune, SAT, prin reprezentantul sau, are obligatia sa instruiasca beneficiarul despre modul de utilizare si intretinere a centralei termice.
3.6 Deplasarea si manopera pentru prima punere in functiune si prima proba de functionare sunt gratuite si se refera strict la operatiunile prevazute de producator pentru verificarea instalarii si functionarii corecte a produsului. Daca centrala termica nu a fost pusa in functiune la prima deplasare a reprezentantului SAT datorita unor deficiente sau lipsuri datorate beneficiarului, deplasarea va fi platita de acesta la tarifele SAT.

4. LIMITELE GARANTIEI COMERCIALE
Garantia comerciala acopera repararea produsului prin inlocuirea componentelor defecte, doar daca defectarea componentelor este din cauze imputabile producatorului Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri. Inlocuirea produsului, in cazul defectarii din cauze imputabile producatorului, poate avea loc doar daca masura reparatorie este disproportionata.
Daca este necesar, piesa sau produsul trebuie returnat la sediul producatorului, insa numai cu aprobarea prealabila a Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri.
Daca se constata ca defectarea produsului nu este din cauze imputabile Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri, costurile de aducere la conformitate (constatare, deplasare, manopera reparare, pret piesa schimb) vor fi suportate de catre utilizator.
4.1 Nu fac obiectul garantiei comerciale si a interventiilor acceptate pe durata garantiei comerciale, urmatoarele:
4.1.1 lucrari si operatii de intretinere efectuate in timpul exploatarii cum ar fi montarea de accesorii sau elemente de automatizare (termostate de ambient) si contorizare;
4.1.2 inlocuirea, pe durata garantiei comerciale, a componentelor supuse la uzura normala de functionare (o-ringuri, garnituri, sigurante fuizibile, becuri, etc.);
4.1.3 refacerea setarilor parametrilor placii electronice ca urmare a modificarii acestora in timpul functionarii, datorata unor variatii de tensiune pe reteaua de alimentare electrica;
4.1.4 reglaje ale parametrilor vanei de gaz ca urmare a variatie presiunii de alimentare pe circuitul de combustibil.
4.1.5 deficiente estetice cauzate de manipulari neglijente sau accidente (sparturi, deteriorari ale carcasei, ale racordurilor de conectare ale centralei, etc).
4.1.6 defectiuni care nu pot fi imputate producatorului, provocate de deficiente constructive ale instalatiilor la care este racordata centrala termica (instalatia de incalzire, instalatia de alimentare cu apa, instalatia de alimentare cu gaz, instalatia de alimentare electrica, instalatia de evacuare gaze arse-admisie aer proaspat);
4.1.7 calitatea necorespunzatoare a apei calde menajere livrate de centrala: apa calda cu miros (care indica prezenta microorganismelor in apa, de ex. bacteria legionella); apa calda cu culoare (rugina sau alte particule diluate sau in suspensie).
4.1.8 Defectarea componentelor sau functionarea lor necorespunzatoare, cauzate de:
a) instalarea si racordarea centralei la instalatiile conexe care nu respecta conditiile de calitate indicate in manualul de utilizare si in prezentul certificat (calitatea necorespunzatoare a apei; lipsa sau ineficienta filtrelor de protectie de pe instalatie (a se vedea 3.3.d) ; regim hidraulic necorespunzator; etc.;
b) defectarea componentelor de pe circuitul hidraulic al centralei (schimbatorul de caldura primar / schimbatorul de caldura secundar / pompa de apa / kit vana cu trei cai / grup hidrobloc / senzor presiune apa / senzori temperatura, etc.), ca urmare a:
– colmatarii sau coroziunii, datorita calitatii necorespunzatoare a apei utilizate (utilizarea unei ape cu grad mare de duritate; cu pH si continut de clor liber rezidual precum si cloruri totale care nu se incadreaza in limitele precizate; sau cu substante chimice care provoaca sau favorizeaza aparitia fenomenelor de coroziune);
– topirii sau degradarii anumitor materiale componente din cauza functionarii cu un debit redus de apa in instalatia de termoficare; sau cu aer in instalatie (datorita nearisirii corecte a instalatiei, sau reumplerilor repetate cu apa); sau cu pompa blocata. ATENTIE! Blocarea mecanica a pompei de apa, din cauza impuritatilor prezente in instalatia de apa, necesita deblocare manuala de catre personalul tehnic autorizat SAT, utilizand metodele specifice indicate in Manualele Service.
– nu este acoperita de garantie defectarea iremediabila a schimbatorului de caldura primar, cauzata de resetarea de catre utilizator, in mod repetat (mai mult de 2 ori) a erorilor din categoria E10, E11, E13, E20, E26; E40; E41; E42; E46; E48 fara investigarea cauzelor si eliminarea acestora de catre Societatile de Asistenta Tehnica autorizate de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri.
c) utilizarea centralei si instalatiei de incalzire conexe incomplet aerisite sau neetanse, astfel prin reumpleri repetate se favorizeaza reintroducerea de oxigen in instalatie. Prezenta oxigenului in agentul termic conduce la deteriorarea schimbatorului de caldura primar.
d) defectarea componentelor de pe circuitul hidraulic al centralei ca urmare a aparitiei socurilor de presiune (presiuni de alimentare mai mari de 3-4 bari simultan cu actionarea robinetilor cu inchidere rapida), care pot afecta componentele circuitului hidraulic al centralei;

e) existenta impuritatilor in instalatiile de alimentare cu apa si combustibil (praf din constructii, nisip, pulberi de cupru, grasimi etc.precum si de stropii de sudura, zgura, etc.) datorita nespalarii instalatiei (noi sau vechi) odata cu punerea in functiune, prin intermediul firmelor de service autorizate si agreate de KOBER SRL;
f) defectarea componentelor, sau functionarea lor necorespunzatoare ca urmare a racordarii centralei la o instalatie electrica care nu respecta conditiile de calitate precizate de normele in vigoare si de conditiile din certificatul de garantie al centralei, pct.3.3.
Utilizarea unei instalatii electrice fara impamantare sau fara circuite de protectie corespunzatoare. Nu se acorda garantie pentru defectiuni datorate unei tensiuni electrice fluctuante, in afara domeniului 230 VAC +10%/-15% (ex: sigurante fuzibile arse; varistor protectie pe intrare 230Vac ars; siguranta 80mA arsa – blocare placa electronica in eroare specifica E25; ardere circuit imprimat placa electronica; etc.).
g) – defectiuni datorate instalarii si utilizarii centralei pe o alta categorie de gaz. Se pot instala doar pe categoriile de gaz: G20(GN)-retea sau G31(PROPAN)-instalatie de gaz autorizata ISCIR;
– defectiuni si erori datorate fluctuatiei presiunii combustibilului utilizat.
– defectiuni si erori datorate utilizarii de combustibili/amestecuri de combustibili de calitate inferioara, care pot duce la defectarea schimbatorului de caldura principal; depuneri pe electrod ionizare/ignitie; depuneri pe arzator; erori de aprindere.
A se vedea si precizarile de la art. 3.3.d).
h) fluctuatii ale presiunii sau debitului de gaz in afara domeniilor precizate in documentatia tehnica;
i) lipsa unui tiraj corespunzator la cosul de fum (pentru versiunile cu camera de ardere deschisa) precum si montajul pe alte scheme de evacuare fata de cele pentru care a fost autorizata centrala (conform indicatiilor din Manualul Tehnic al centralei);
j) defectarea componentelor ca urmare a instalarii echipamentului in spatii unde poate avea loc inghetul apei in instalatie;
k) defectarea componentelor, sau functionarea lor necorespunzatoare ca urmare a instalarii centralei pe o alta schema functionala decat cea pentru care a fost autorizata centrala;
l) defectiuni pe circuitul de producere apa calda menajera datorate unui debit de alimentare mai mic de 3 l/min sau mai mare de 10 l/min. Pentru confort in exploatarea apei calde menajere (pornire fara intermitente; stabilitate in temperatura; atingerea temperaturii tinta stabilite de pe panoul de comanda), recomandam utilizarea centralei la un debit maxim de 7-8 l/min.
4.1.9 Defectiuni cauzate de neefectuarea reviziilor de inspectie si intretinere preventiva, anuale sau la doi ani, asa cum este indicat in capitolul “Inspectia si intretinerea” din “Manualul de Utilizare” care a insotit centrala la vanzare.
Intretinerea anuala prin operatii de curatare mecanica si/sau chimica a schimbatoarelor de caldura si recuperatoarelor de condens sunt esentiale pentru pastrarea centralei in conditii optime de exploatare.
4.2 Garantia comerciala isi pierde valabilitatea daca se constata ca:
•la punerea in functiune, Societatea de Asistenta Tehnica autorizata de Köber S.R.L.-Sucursala Vaduri, constata ca sigiliile aplicate de producator sunt distruse sau indepartate, ca urmare a interventiei persoanelor neautorizate in centrala.
•exista deficiente calitative ale instalatiilor la care este racordata centrala termica (instalatia de incalzire, instalatia de alimentare cu apa, instalatia de alimentare cu gaz, instalatia de alimentare electrica, instalatia de evacuare gaze arse-admisie aer proaspat);
•interventia pentru punerea in functiune sau repararea echipamentelor au fost efectuate de alte persoane sau firme decat cele agreate de Kober S.R.L-Sucursala Vaduri.
•nu se poate face dovada intretinerii anuale (conform recomandarilor din instructiunile de utilizare si din prezentul certificat) sau a verificarii tehnice periodice obligatorii.
•s-au efectuat modificari la centrala fata de scopul pentru care a fost proiectata si fabricata; sau au fost efectuate interventii neautorizate asupra centralei termice;
•sigiile aplicate de reprezentantul SAT in perioada de garantie au fost rupte sau inlaturate;
•depozitarea centralei nu s-a facut in spatiu inchis ferit de actiunea agentilor atmosferici (temperaturi foarte scazute sau ridicate, umiditate, vant, ploaie, etc.).
•instalarea nu a fost facuta de personal calificat si autorizat ISCIR, in conformitate cu normativele si legislatia in vigoare;
•in zonele geografice in care apa prezinta un grad ridicat de duritate sau contine substante chimice ce favorizeaza sau accelereaza aparitia fenomenului de coroziune; sau in cazul in care instalatia, datorita unor deficiente tehnice, este supusa continuu la completari de apa, sau la goliri si umpleri repetate din motive de intretinere si nu s-a utilizat o apa tratata (dedurizata sau cu inhibitori de coroziune). Conform legislatiei apa de alimentare a cazanelor sau centralelor trebuie sa aiba caracteristici fizico-chimice care sa nu determine depuneri si/sau sa favorizeze fenomenul de coroziune.
4.3 Producatorul isi declina orice raspundere cu privire la daunele materiale sau civile provocate de punerea in functie si utilizarea echipamentului in mod neconform, neautorizat sau in afara prescriptiilor tehnice in vigoare.

5. IMPORTANT DE RETINUT
5.1 Prezentul Certificat de garantie comerciala este intocmit si eliberat in conformitate cu prevederile OG 21/1992 cu modificarile si completarile ulterioare si OUG 140/2021. Prevederile prezentului Certificat de garantie comerciala nu ingradesc drepturile consumatorului, efecte ale garantiei legale, prevazute de OUG 140/2021.
5.2 Prezentul certificat de garantie comerciala confirma optima calitate a acestor produse, limitandu-se numai la defectele de material sau de executie datorate producatorului. Costurile pentru interventiile din cauze neimputabile producatorului nu vor fi suportate de catre acesta.
5.3 La fiecare solicitare de service trebuie prezentate: certificatul de garantie, factura primita la achizitionarea centralei termice si procesul verbal de punere in functiune model Kober S.R.L –Sucursala Vaduri, intocmit de una dintre Societatile de Asistenta Tehnica-SAT din lista anexa a prezentului certificat. Pierderea certificatului de garantie duce automat la anularea garantiei echipamentului.
5.4 Punerea in functiune efectuata de reprezentantul producatorului si confirmata pe formularele Kober S.R.L- Sucursala Vaduri reprezinta proba de functionare a echipamentului necesara pentru validarea perioadei de garantie.
5.5 In cazul in care conditiile legale de functionare nu sunt indeplinite, verificate si confirmate prin procedurile specifice ISCIR PT-A1, echipamentul va functiona numai pe raspunderea utilizatorului.
5.6 Autorizatia functionarii, verificarile tehnice periodice sau cele de intretinere sunt activitati care nu sunt incluse in garantia produsului si se realizeaza in conditiile legii si economiei de piata. Autorizatia initiala de functionare (AF) este obligatorie si se face pe costurile utilizatorului final.
5.7 Orice inteventie pentru verificare, reparare sau intretinere efectuata in perioada de garantie, va fi realizata numai de SAT care a pus in functiune echipamentul si care este agreata de Kober S.R.L-Sucursala Vaduri.In cazul in care aceasta societate nu mai are posibilitatea sa presteze servicii in garantie, se va apela la un SAT agreat de producator.